Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2012. február 10., péntek

Egy krokodil.... farsangi jelmez készítés

Amint azt már az előző bejegyzésben is írtam, idén a fiam krokodil szeretett volna lenni az ovis farsangon.
Nekiálltam tehát körülnézni, mások mit alkottak már a témában. A Mamami fórum farsangos topikjában találtam a legszimpatikusabb ötletet: egy baseball sapkát alakítottak át krokodilfejjé.



A jelmez 3 fő részből áll, a sapkából kialakított fej, egy krokodilfarokban végződő mellény és krokodilmancsok. A fiam még kért hozzá egy zöld álarcot is...
A fő alapanyag egy régi, ifjúkori karcsúsított hosszú, sötétzöld, hátul zipzáros ruha volt, ehhez vettem még egy méter vékony sötétzöld vászon-félét, kellett még hozzá egy kis tépőzár, tömőanyag, filc, gombok, egy "hasnyi" sárga vászon.
Az elkészítés képekben, ahogy időm engedi szöveggel is kiegészítem. Addig is nyugodtan kérdezzetek...
Így készült:
Először levágtam elől kb 45 cmre, hátul kb. 85 cmre a ruhát.
A vásárolt zöld vászonból vágtam egy csíkot, amire egy karton sarkának a segítségével cikkcakk mintát rajzoltam fe, végigvarrtam,

majd a két varrásnyom között szétvágtam.

A cikkcakk belső mélyedéseinél bevágtam majdnem a varrásig, hogy szépen forduljon ki.

Az így kapott darabokat kifordítottam, kitömtem és az alját végigvarrtam egyenes öltéssel. A többi felesleges anyagot levágtam.

Az így kapott "pikkelyeket" gombostűvel befogtam a hátán két vonalba úgy, hogy hátul a nyak 2 oldalától induljon éa a leendő farok alján középen találkozzon, az anyag belsején végigvarrtam.
Kiszabtam a riha hátsó részén a farokrészt, és a vászonbol is egy hozzáillő háromszöget, összevarrtam, kitömtem összegyűrt újságpapírral, majd a derékrész környékén összevarrtam. Az eleje alját is elszegtem, a hasára varrtam egy sárga foltot, ezzel készen lett a mellény-farok rész.























4 megjegyzés:

  1. Hát ez csúcs! Eszméletlen milyen ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Kaptál Tőlem egy meglepit, gyere át érte.

    VálaszTörlés
  3. Köszi Ari!

    Sutacica, köszi a díjat, amint lesz időm bejegyzést írni róla, megteszem...

    VálaszTörlés
  4. Szia! Megvan még esetleg ez a jelmez? Nem adod el?
    Szepesi Timi 209916205

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...