Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2012. február 5., vasárnap

Megérkezett a tél, a hó: varrj háromszemélyes szánkót!!!

Nemrég olvastam Timi bejegyzését, amiben leírta, hogy náluk sokan szalmával kitömött nejlon zsákon szánkóznak. Nagyon tetszett az ötlet! Emlékszem még hajdanán gyermektelen időszakunkban hányszor lezúgtunk a fából készült szánkókról, amikor párommal csúsztunk. Mindig is szerettem volna egy földközeli változatot, amire az egész család ráfér.
Ahogy elolvastam rögtön bevillant, hogy lehetne valami vízhatlan anyagból - jelen esetben viaszosvászonból- egy céltárgyat varrni, és -kényelmes szalma hiányában - a lesiklások alkalmára beletenni egy összehajtott paplant.
Tulajdonképp egy egyszerű, gyorsan varrható, fülekkel ellátott párnatok formára gondoltam. Vettem is kemény 500 ft-ért egy méter viaszosvásznat erre a célra, leültettem a családot amolyan "szánkózós pózba", lemértem mekkora helyet foglalunk (apa, anya, 4 éves gyekőc cirka 90x50-es helyet foglalt el), és nekiálltam a szabásnak. Ez lett belőle:


Zipzárral záródik - nekem csak egy 40 centis voltt épp itthon, de egyszerűbb varrni, ha legalább olyan hosszú, mint a kiszabott anyag szélessége.



Az anyagából varrtam rá kapaszkodó füleket, a hátsó és az első ember oldalt kapaszkodik, a középső elől....


Így készült:
  • Kiszabtam 5 db 10x35 darabot fülnek, egy 100x50es darabot "talpnak", egy 94x50-es és egy 8x 50-eset ülőfelületnek (ezek közé varrtam a zipzárt).
  • A füleket 2,5 cm széles csíkoknak hajtogattam, cikkcakkal összevarrtam.


  • Az ülőlap darabjai közé bevarrtam a zipzárt. Az így kapott ülőlap és az alsó lap közé gombostűztem a füleket, nyitott zipzárral körbevarrtam, kifordítottam.
  • Egy hagyományos, könnyű 140x200 cm-es palant keresztben 3 rét, hosszában kétrét hajtottam és beletettem a viszosvászon tokba.
Kipróbáltuk: kényelmes, jól csúszik de azt még nem tudom mennyire strapabíró, mindenesetre az első szánkózást jól bírta... Két használat között összehajtva kis helyen elfér, szánkózás előtt egy vendégpaplanra gyorsan felszerelhető. Ja és menet, jövet a hagyományos szánkón párnaként szolgált... Így cipelni sem kellett...

A következő - ajándékba- már ilyen mintával készül:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...