Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. szeptember 14., szerda

Zsiri - varrj alvós állatot!


Nemrég írtam, hogy régóta tervbe vettem már, hogy varrjak a csemetémnek egy alvós állatot. A halogatásnak vége, az első oviban töltött délután miatt (és persze ez ott alvást jelent) sürgős lett a dolog. Azt hittem az alvós állat az ágyneművel együtt benntmarad, ezért a mostani állatka helyett rohamléptekkel nekikezdtem a régóta ígérgetett zsiráfnak.

Előző este nézelődtem a neten, és sok ranyos inspiráló ötketet találtam (ezeket a bejegyzés végén belinkelem, hátha megtetszik valamelyik nektek is...).
Szóval azzal kezdtem, hogy előszedtem a sárga, narancssárga pamutvásznaimat, gondoltam abból alkotok valamit. Mivel nem találtam a neten olyan leírást, amit egy az egyben felhasználhattam volna, ezért elővettem eg selyempapír darabot, akkorára vágtam mint a rendlkezésre álló vászondarabom, és leskicceltem egy zsiráf-szerű valamit.

OOPSZ,ez alig látszik, ceruzás rajz :-(
Így készült:
  • szétvágtam a selyempapíron lévő rajzocskát, a továbbiakban ezt használtam szabásmintának, (ezt átrajzolom és felteszem hamarosan)
  • narancssárga anyagra rárajzoltam a füleket, farkat és szarvacskákat (ezeket lusta voltam kivágni, így nagyobb anyagdarabokat fordítottam össze, a rajzolt vonal mentén levarrtam, ezután vágtam körbe, majd cikkcakkal tisztáztam) - a fülek egyik oldalára rátétként egy kis sárga anyagot is tettem,



  • az alkatrészeket kifordítottam és egy kis tömőanyaggal enyhén kitömtem, a füleket letűztem géppel a sárga-narancs találkozásánál is,


  • szabálytalan alakzatokat vágtam ki a narancssárga anyagból, ezeket véletlenszerűen apró cikkcakkal fellvartam a zsiráf elejére és hátára (a pocakján lévő legnagyobb eggyik oldalát nyitva hagytam zsebnek), felvarrtam két feketéből vágott félkört lábnak,

  • a nagyobb darabokat (fej első oldala, áll, pocakos eleje rész, hátulsó rész) összeállítottam úgy, hogy a füleket, szarvakat, farkincát közé gombostűztem a megfelelő helyekre...



  • összevarráskor az alján hagytam tömőnyílást, a gyerkőc segítségével kitömtem, bevarrtam az alját,
  • a nyakába szaténszalagra varrt levendulamedált raktam, amit be lehet rakni a pocakzsebbe...

... és itt a gazdájával...

Aranyos megoldások, amit a neten találtam:
-egy jópofa "rendes négylábú" változat angolnyelven itt
-Zsizsi a meskán itt
-bébizsiráf a meskán itt
-Varró Ágnes zsiráfja itt
-mégegy angol nyelven itt
-a Varróház Barnabása itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...