Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2014. november 26., szerda

Adventi kalendárium 2014

Még épp időben vagy, ha a héten össze akarsz ütni egy adventi kalendáriumot. Én tavaly (itt) és tavalyelőtt (itt) is részletesen bemutattam a miénket, idén is "közös tevékenységes" verziót csináltam.
Mindhármunknak jobban bejön, ha valamit együtt csinálhatunk, mintha csak édességevésről szólna az advent (és ilyenkor legalább nincs halogatás, a gyerkőc behajtja ám). A fiam egyébként is imádja a decembert, mivel Karácsonykor született, ez a hónap amolyan ünnepi habzsi-dőzsi mármint nem(csak) kaja értelemben.Ebben az évben nyitogatós csokis adventi kalendáriumot már kapott a nővéremtől, így a tasakokba csak tevékenységkártya/alapanyag/jegy került.
Ha hasonlót akarsz készíteni gondold át milyen tevékenységeket szeret nagyon csemetéd, mit próbálna ki szívesen, szemezgess mások adventi kalendárium ötleteiből, nézegess át kézműves/gyerekfejlesztős-nevelős blogokat, barangolj a pinteresten, vagy egyszerűen nyomtasd ki a mienket. Nem árt a tevékenységeket a saját naptárunkhoz, időbeosztásunkhoz szabni. Mindenkinél más, hogy egy adott napba mi fér bele, és mi nem (én figyelembe vettem pl. az edzésnapokat, a várható látogatókat is).
Ime az idei turbótempóban összerakott darab:
 
Egyszerű papírtasakok, a rácsipeszelt számokat itt találtam. Az alap egy 50x70-es fekete fotókarton, 12,5 cm-enként sniccerrel bevágtam, hogy tudjak rá csipeszelni.
A tasakokba kártyákat tettem:

Ahol jegy vagy könnyen kezelhető alapanyag van, ott azt is beleteszem. (Nekem fontos, hogy menet közben is tudjam nyitogatni, ha látom, hogy borul az ütemterv, néha át is cserélgetem - persze szigorúan magányos perceimben, hogy senki se vehesse észre...)
A tevékenységek, amik a kártyákra kerültek:
1.hétfő: Írjatok mesét, keressetek hozzá képeket (együtt, egy mese)
2.kedd: Csak mécsessel/elemlámpával világíthattok (reméljük nem lesz házi)
3.szerda: Vacsora az asztal alatt (ötlet forrása itt
4.csütörtök: Sötétben, a közeli patakparton AFO (világító, repülő pörgettyű) reptetés
5.péntek: Ninja készítése szívószálból és zseniliadrótból (ötlet forrása itt)
6.szombat: Mozi
7.vasárnap: Tömegközlekedés (metro/villamos/troli) a szokásos autózás/sétálás/bringázás helyett
8.hétfő: Tevékenység kocka játék (ötlet forrás kép itt)
9.kedd: Alkotás: fehér zsírkréta fehér lapon, rá vízfesték (ötlet forrása itt)
10.szerda: Karácsonyi világítás készítése udvarra
11.csütörtök: Színes szappanhab készítés (ötlet forrása itt)
12.péntek: Karácsonyi film itthon (forró csokival, sütivel)
13.szombat: Vonat kirándulás
14.vasárnap: Mesterhármas játék (Hugh F-W műsora alapján, 3 alapanyag, közös alapanyag: méz)
15.hétfő: Mézeskalács sütés
16.kedd: Virág (Gyereketető) zseniliadrótos játéka (ötlet forrása itt)
17.szerda: Gasztro ajándékok készítése
18.csütörtök: Habgyurma készítés (ötlet forrása itt)
19.péntek: Mászó pók készítés (ötlet forrása itt) (az angol mondóka itt, a magyar verzió itt)
20.szombat: Kelt tésztás karácsonyfa kalács sütés együtt (ötlet forrása itt)
21.vasárnap: Szaloncukor készítés
22.hétfő: Holle anyó előadás (Center Színház)
23.kedd: Plusz egy óra fennmaradás
24.szerda: Epres mikulásos palacsinta készítés együtt reggelire (ötlet forrása itt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...