Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. augusztus 9., kedd

Repülő babzsák

Néhány hónapja a csemeténk újrakezdte a régi dobálózós időszakát. Egyszer már az őrületbe kergetett vele még kisebb korában, most megint nagyon élvezi, ha röpülnek a dolgok... Gondoltam készítek neki valamit, amit reptethet... Egy repülő alakú babzsákot.
Azért is választottam a repülőt, mivel ezvolt a jele a bölcsiben, no meg ezt egy kicsit fiúsabbnak véltem, a többi felmerült ötletnél, de rájöttem hogy ez hülyeség, úgyhogy még biztos készül pillangó és rakéta formában is...

A töltelék köles pelyva (az egy szem kölespelyva párnánk a mi ízlésünknek kicsit duci, ezért ki-ki lopkodok belőle ide-oda).

A készítés menete:
  • A szokásos első lépés: a google képkeresőjében kerestem egy nekem tetsző repülős clipart képet,
  • kinyomtattam a megfelelő méretben,
  • szétszabdaltam színenként,
  • az alkatrészeket átmásoltam kartonra, kivágtam (ez elmaradhat, de én valahogy éreztem, hogy kell tartósabb sablon, mert nem ez lez az utolsó darab, amit varrok),
  • megfelelő színű barkácsfilc darabokból kivágtam az alkatrészeket,
  • a filceket felvarrtam egy fehér vászondarabra,
  • a filces vásznat és egy darab farmert a repülő kontúrja mellett összevarrtam sűrűre állított ciakkcakkal (természetesen hagytam töltőnyílást),
  • megtöltöttem,
  • a töltőnyílást ugyanolyan sűrű cikkcakkal összevarrtam,
  • a varrás mellett a felesleges vásznat és farmert levágtam.
A repülőhöz mindenképp akartam "kondenzcsíkot", ahogy megláttam a meskán andidea gyönyörű madárkáit rögtön tudtam, hogy ehhez is a szaténszalag lesz a nyerő.
És ha már ehhez ötletet adott, én is varrtam rá utólag egy zsinórt is, a röptetéshez. Bár ezt a funkciót az én fiam nem használja, úgyhogy a következő babzsáknál csak egy kis karikát varrok rá, így a későbbiekben, ha mégis megjön a kedve hozzá, akkor ráköthető a zsinór.

Egyelőre nagy kedvenc, rengeteget dobálja, és végre ez ártalmatlan, eddig semmit sem tört vele össze, ahhoz elég könnyű, hogy ne verjen le vele semmit...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...