Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. október 2., vasárnap

Lányos anyukák figyelmébe: kifordítható babaruha, pelenka, zokni és filccipő

Hogy hogyan kerül egy fiús anyuka babaruhakészítés közelébe? A fiam óvodai csoportjában az egyik babának nem volt ruhája, illetve csak egy kabátka árválkodott rajta. Nekiálltam hát életem első babaruha készítésének.
Gyermekkkoromban sem voltam nagy babás, így ez a tevékenység kimaradt az életemből...
A végeredmény ez lett:

Tudom a ruha szabása nem igazán újszülött babára való, de a rugdalózó gyártáshoz mégiscsak tudni kell varrni, ehhez viszont nem igazán! Először kis ingecskét próbáltam varrni, de rájöttem, hogy az én varrástudásom és türelmem nem elég a szép szegésekhez, ezért ötlöttem ki ezt a kifordítható formát. Most alapanyag hiányában mindkét oldal fehér lett, de ha két különböző anyagból varrod, akkor 2in1 ruhácska lesz...
Először egy ilyen formát vágtam ki a felsőrészhez (a képen már összevarrva van, de a forma így is jól látszik):
Erre összevarrás előtt maradék fecnikbőll zsebet késztettem:

Majd a felsőrész két rétegét összevarrtam (a derékrész nyitvahagyásával), körbeszegtem, kifordítottam. A szoknyarészhez kettéhajtottam egy téglalapot, levasaltam (így csak a derékrésznél maradt anyagszél), rávarrtam egy kis diszítést. Nem igazán vannak lányos díszeim, de mindig van itthon semleges színű csipke, amibe egy mefelelő színű himzőcérna behúzásával bármihez illő kis darabot lehet csinálni. Ezt vetettem hát be most is...

A szoknyrészt fodrosra húztam (először a legnagyobb öltésmérettel próbálkoztam, nem vált be, így maradt a jó öreg "fércelés").
A szoknyarészt begombostűztem a felsőrész két rétege közé, és letűztem. Egyik oldal:

Másik oldal:
Ezek után a felsőrész hátára és vállára tépőzár darabokat varrtam.

Folytattam egy pelenkával.
Egyszerűen fehér anyagból kivágtam két réteg pelenkaformát, varrásnál hozzáfogtam egy irattartó bugyit (pisilős baba volt, gondoltam hátha az egyik kislány élesben is teszteli), a két réteg anyagot és az irattartót egy oldal kivételével összevartam, eltisztáztam...

kifordítottam,a nyitvahagyott szélét letüztem, diszítőszalagot és tépőzárt varrtam rá.

Ezek után valahogy olyan mezítlábaskának tűnt, hogy eltereljem a figyelmet a nagylányos ruháról, gondoltam varrok neki zoknit és cipőt...
A zoknit nem bonyolítottam tulságosan, egy polóanyagból kivágott téglalapot kettéhajtottam, lekerekítve végigvarrtam, beszegtem.
Felvéve:

A cipőhöz rózsaszín barkálcsfilcből az alábbi alkatrészeket vágtam ki (ezeket a baba lába köréfogott papírra rajzolgatva kísérletezgettem ki):
Cikkcakk öltéssel először a nagylábujjtól egyik irényba, majd a másik irányba az első részt a talphoz varrtam, ezek után a sarok részt a sarokközéptől egyik, majd másik irányba szintén a talphoz varrtam.
A kiscipőt kifordítottam, a sarokrész és az elsőrész találkozásánál kézzel, pelenkaöltéssel összevarrtam. Vágtam ki egy-egy kis filccsíkot, amit kézzel a cipő belső oldalára varrtam, a pánt másik végére egy kis tépőzárat erősítettem.
Így néz ki kifordítva a kész darab:

És a baba lábán így:




Jó munkát, ha hozzáfogtok! (Visítsatok ha nem elég érthető a leírás itt-ott!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...