Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. november 18., péntek

Miegyéb: bélelt tornazsák

November közepére eljutottam odáig, hogy végre megvarrtam a csemetémnek a szeptember óta tervezett tornazsákját. Első darab volt, ennek megfelelően vannak hibái, de a tulajnak tetszik!!!

A dísztése hajó, mert az a jele, és a hajó kék, mert a kék csoportba jár....


4 db 15 cm-es farmernégyzetet varrtam össze, a tetejéhez egy narancs vászoncsíkot varrtam. Ez lett a zsák eleje. Ehhez szabtam egy narancs hátlapot.
A zsák oldalait összevarrtam, majd, hogy némi mélysége is legyen, a két alsó sarkát keresztben levarrtam.
Szabtam bélésanyagból ugyanilyen zsákot, annak a sarkait is levarrtam.

A levarrott sarkokat levágtam, alaposan eltisztáztam cikkcakk öltéssel.


Annak érdekében, hogy a bélés ne éljen külön éltet, összevarrtam a levágott sarkaknál.


Mindkét sarok összevarrása után így festett a tornazsák:


Ezután összefordítotam a zsákot, így már a bélelt zsákocskát kaptam, aminek már csak a száját kellett befejezni. Néhány éve, amikor mosódiót kezdtem használni, az első adagot egy csinos kis zsákban szállították, aminek nagyon megtetszett a szájrésze, azóta minden zsákomat így varrom.

A zsák minkét oldalán akartam nyílást hagyni, ezért a külső héj varrásánál a szájrésznél kihagytam néhány centit, amit kívülről letűztem:


Ezután a narancs részt visszavasaltam, és bújtatót varrtam úgy, hogy a bélést is épp bele tudjam fogni összevarráskor:


A bujtató levarrása után, így a két szélén maradt lyuk a zsinór befűzéséhez. Egyik zsinórt a bal oldalon, másik zsinórt a jobb oldalon összekötöttem, és megmutattam a csemetének hogyan nyissa, zárja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...