Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2012. szeptember 22., szombat

Kifordítható kislány táska

Mert valamelyik blogban azt olvastam, hogy minden nőnek kell egy táska...
Az úgy kezdődött, hogy a fiam repesve újságolta hét elején, hogy egyik kislány barátjától szülinapi meghívót kapott...E hét szombatja volt a nagy nap, tehát rövid úton ki kellett találni mi is legyen az ajándék. Én a saját készítésű ajándékok híve vagyok (erre gondolom már rájöttetek), adta magát, hogy ezen a hagyományon most sem változtatunk...

Mit lehet egy talpraesett, nőcis, de ugyanakkor huncutul vagány 5 éves csajszinak készíteni? Mindenképp akartam olyat is, amit a fiammal tudok elkészíteni. A tervekben szerepelt sk pörgettyű is, ez sajna nem jött össze, végül egy-két vett apróság, egy fiam által fűzött szivárvány karkötő, közös készítésű "rózsás" hajgumi, egy általam varrt repcsis babzsák (egy korábbi verzió leírása itt), és a mindezt tartalmazó kifordítható táska került a csomagba.
A világos egyik oldalán póni rátétes zseb:
 másik oldalán a fiam által textilfilccel rajzolt kép:
a kifordított csíkos oldalon egy feliratos zseb:
Így készítettem (nem vagyok szakember, nem tudom hogyan kell egy ilyet készíteni, csak nekiálltam :-)):
  • kiszabtam 2 db csíkos, 2 db vajszínű 25x25 cm-es négyzetet, a zsebekhez méretben szemre hozzájuk passzoló téglalapokat (2 csíkos, 2 vajszínű), a gyerekrajzhoz a zssebnél nagyobb, de a táska méreténél kisebb világos téglalapot, a fülekhez 2db csíkos, 2db vajszínű 5 cm+varrásráhagyás, kb.46 cm hosszú csíkot,
  • a neten kerestem egy egyszerű póni képet, rendetlenkendő nyomtató miatt a képernyőre rakott papíron átrajzoltam, kivágtam, vajszínű anyagból kiszabtam, sötétebb, a csíkos anyaghoz passzoló anyagból kivágtam a sörényét, farkát, patáit, a rátétet az egyik zsebnek szánt csíkos anyagra rögzítettem kétoldalú fátyol ragasztóval, majd sűrű cikkcakkal rávarrtam,
  • a feliratos zsebnek szánt téglalapra sablonnal felítam a nevet (textilfilccel)
  • a zsebekhez a csíkos, pacis lapot és az egyik vajszínűt U alakban összevarrtam (a sarkoknál 2 öltést 45 fokban csináltam a szebb kifordulás érdekében), ugyanígy a feliratos zsebhez a feliratos vajszínű darabot hozzávarrtam egy csíkos darabhoz
  • a zsebeknek valókat kifordítottam, a felső oldalán levasaltam és dupán levarrtam, majd a táska oldallapraira varrtam U alakban
  • a fiam rajzához az anyagot iratcsipesszel egy falaphoz rögzítettem, a fiatalember elkészítette a művét, az anyag széleit levasaltam, rávarrtam a táska oldalának szánt vajszínű lapra,
  • a táska csíkos oldalához a 2 csíkos téglalpot U alakban összevartam, a vajszínű oldalakat szintén
  • a tasakok aljából a korábbi gyógyszeres szütyőhöz hasonlóan háromszög alakban "kicsíptem", a talpaknál osszevartam a csíkos és a vajszínű oldalakat, hogy használat közben ne vándoroljanak el egymástól,
  • a fülekhez a csíkos sávokat hozzávarrtam a vajszínűekhez, kifordítottam, levasaltam,
  • a táskák oldalait egymásra fordítottam,a belső és a külső oldalakat egymáshoz gombostűztem felül, úgy hogy a füleeket is közé illesztettem,
  • a táska szájánál az összegombostűzott rész körbevarrtam.
Sok hiba maradt benne, még van mit fejlődnöm, de elsőre mégis sikerélmény volt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...