Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2013. március 26., kedd

Ruha kell az alvósnak!!! - avagy készíts jelmezt gyermeked állatkájára

Egy korábbi babaruha varrós bejegyzésem írásakor sose gondoltam volna, hogy egyszer a fiam is arra kér, hogy "babaruhát" varrjak. Na jó, nem babaruha de majdnem...

A történet úgy kezdődött, hogy a fiam barátjának az alvósa (aki egyébként egy teknős) időnként ruhát visel. Persze ez egyenesen oda vezetett, hogy a fiam alvósa  (aki egy maci), pontosabban a gazdája is elkezdte mondogatni, hogy kellene valami ruha Tomimacira.
Épp kapóra jött a kívánság, március elején a fiam névnapjára készítettem gyorsan egy fiúsabb verziót, ilyen lett:
A készítése nagyon gyors és egyszerű volt:
-a macira fektettem egy selyempapírt, kivágtam a szabásmintát,szemre, olyan póló formára
-kerestem egy nem foszlós anyagdarabot, kiszabtam a rágombostűzött szabásminta alapján, az elejéhez simán, a hátuljához félbehajtava, úgy, hogy az egyik oldalra hagytam + 2 cm-t a záródáshoz

 -filcből kivágtam egy csinos kis jelnek való darabot, felvarrtam az elejére
 -összetűztem a felső oldalát és a váll részt, a háta közepére felvarrtam a tépőzárcsíkokat
-a macit ráfektettem egy kék anyagdarabra, kikanyarítottam egy köpenyformát, aminek az oldalait elszegtem,

-végül egy megkötőt varrtam a köpeny felső részére...

Azóta a maci általában a felsőt hordja, a köpenyt csak "bevetéskor" veszi fel (már ha épp meg kell valakit mentenie)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...