Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2013. március 31., vasárnap

Ajándékötlet: kenyereszsák, pékáru tároló készítése

2011 Karácsonyára már készítettem 2 kenyeres zsákot, az akkori leírást itt találjátok. (Ezek kicsit másképp készültek már).
Ezúttal 2 különböző szütyőt készítettem ugyanannak a személynek, így próbáltam hasonló jellegűre, mégis messziről könnyen megkülönböztethetőre készíteni. Az egyik kenyér a másik pékáru feliratot kapott.


A kenyeres fehér bélést kapott (a korábban készített egyik zsákból hamar kiszakadt a nejlon bélés, ezért most inkább pamut bélést választottam), a másik béleletlen, de vettem hozzá visszazárható ilyen tasakokat.

Így készült a kenyeres:
-ráfektettem a kockás és a fehér anyagra a vásárolt tasakokat, 1-1,5 cm-rel nagyobb téglalapokat vágtam ki,
-kétoldalú fátyolragasztót vasaltam egy világosabb vászon darabra, a ragasztós anyagra elkészítettem a feliratot textilfilccel, majd körbevágtam, felvasaltam a kockás alapra, cikkcakk öltéssel felvarrtam, majd körbe rávarrtam egy kis fehér csipkét,
-a zsinórbehúzónak kivágtam a zsák szélességénél 2 kicsit kisebb, vékony csíkot, a két-két rövidebbik végét cikkcakkal visszahajtottam,-bevarrtam a zsinór házat (leírást lásd ebben a bejegyzésben)
-összevarrtam a külső tasak alját,
-felvarrtam egy nagymamám által készített csipkéket,
-összevarrtam a külső tasak oldalait, a belső tasak oldalait és alját,
-a külső tasakba betettem a bélést és a szájánál a külső és belső részt összevarrtam,
-befűztem a zsinórokat.

Így készült a pékárus:
-ráfektettem a kockás és a fehér anyagra a vásárolt tasakokat, 1-1,5 cm-rel nagyobb téglalapokat vágtam ki,
-kétoldalú fátyolragasztót vasaltam egy világosabb vászon darabra, a ragasztós anyagra elkészítettem a feliratot textilfilccel, majd körbevágtam, felvasaltam a kockás alapra, cikkcakk öltéssel felvarrtam,
-a zsinórbehúzónak ringlizett anyagcsíkokat vágtam, összevarrtam a tasak többi részével,
-összevarrtam a tasak egyik oldalát,
-felvarrtam egy nagymamám által készített csipkéket,-összevarrtam a  tasak alját és másik oldalát, felvarrtam a szájhoz közel még egy csipkét,
-befűztem a zsinórt, megkötés előtt tettem rá egy stoppert (nem tudom hogy hívják hivatalosan, én így hívom).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...