Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. május 22., vasárnap

Rendhagyó gasztrobejegyzés

Nincs szándékom a blog témájának konyha felé terelése, de ennek megosztását nem hagyhatom ki... Olyan igazi aha élmény ért a sütő mellett, az ember ilyenkor elhiszi magáról, hogy mindenre képes (pedig csak egy profi recept, profi leírással).

Úgy kezdődött, hogy egy ideje már szemezek Limara pékségének bejegyzéseivel, pontosabban az ott bemutatott csodákkal. Nem vagyok egy konyhatündér, bár szívesen, receptmentesen főzöcskézem, de a sütemények területén igen szűk a repertoárom. A kelt tésztákhoz sosem volt merszem. Pékáruban a kenyérsütőgépben történő receptpróbálgatásig jutottam.
De most felfedeztem Limara csodás expressz croissant-ját és valahogy lett merszem belevágni (persze ebben nagy szerepe volt a rengeteg áradozó megjegyzésnek is).
És igaz amit a sok kommentben olvastam: még nekem is sikerül... Együtt készítettem a kis 3 évesemmel, imádta csinálni. Ő nyújtogatta a tésztát, míg én pakoltam közé a reszelt vajat, szóval pikk-pakk előkészítettük...
Reggel fél órával a szokásos felkelés előtt kiporoszkáltam a konyhába, gyorsan megkentem tojással, be a sütőbe, és már indultam is vissza aludni. Mire felkeltünk pékség illat terjengett. Szép volt, finom volt és alig tudtam elhinni, hogy ez a mi művünk.

Valahol átmenet a sós és édes között, az arany középút számunkra, mert a gyerkőccel mi az édes változatot szeretjük, míg a párom a sós verziót kedveli. Így ízlett mindenkinek. Legközelebb nekünk édes tölteléket teszek bele (gesztenyepürét), Péternek bele és rá sajtot... Ja, és amit nem sütöttem meg aznap reggel, az ment a fagyóba, két nappal később ismét volt finom friss reggeli...
Ja, és csak szárított élesztő van benne, mégis műkszik :-)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...