Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. május 15., vasárnap

Szélzsák, az igazi mintájára

Egy ideje a fiam kedvenc úti elfoglaltsága a szélzsák vadászat. Hosszabb utakon folyamatosan figyeli hol bukkanunk egyre, a már ismert útvonalakon pedig mindig "rákészül", nehogy lemaradjon a látványról.
A lelkesedést látva arra gondoltam összedobok neki egyet itthonra, legalább lesz mit figyelni az ablakból ha vihar van.

Volt itthon még maradék piros és fehér ikeás pamut anyagom, és megkértem édesapámat, hogy nézzen körül otthon, hátha talál valami fémkarikát hozzá. Persze a "fémkarika találása" annyit tett, hogy készített egy profi nyeles karikát, hozzá egy csövet, amiben szabadon foroghat.
Ha ez nincs, de szeretnétek Ti is egy házi szélzsákot, akkor hajlítsatok drótból egy kört, és madzaggal kössétek egy tartórúdra, úgy is irányba fordul szél esetén.
Szóval az alapanyag adott volt, már csak varrni kellett. Nem egy profi munka, de gondoltam a szél nem fog a csúnya varrások miatt tiltakozni...
Az én fémkarikám 17 cm átmérőjű. Ehhez kivágtam egy 50x20 cm-es és egy 50x25 cm-es piros darabot, egy 50x20 cm-es fehéret.

Összevartam őket, utána a színén letűztem,

a végére (a hosszabbik piros darab végére) bújtatót varrtam, amibe vékony gumit fűztem és összehúztam annyira, hogy egy kisebb lyuk maradjon szélúrfinak a távozásra. A karikára 8 tépőzáras füllel tettem fel (ehhez 6x10 cm-es téglalapokat vágtam ki).Szombaton lett kész, épp időben mert vasárnap jött a viharos szél...
Működés közben:

Amit másképp csinálnék:
-a tartófüleket piros pertliből csinálnám, így nem kellett volna annyit varrogatni,
-véknyabb selyem szerű anyagból varrnám, mert akkor kisebb szélben is működne...

Szerintem több színből jópofább lenne, de a megrendelő a klasszikus út melletti változatot szereti....

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...